سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم چیزى را نگفتند : خوش باد ، جز آنکه روزگار براى آن روز بدى را ذخیرت نهاد . [نهج البلاغه]
حجاب درآیینه بهاییت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» پایان ترازدی بدشت

و اما پایان  تراژدی بدشت!

  

مسیو نیکولار فرانسوی در تاریخ خود واقعه ی بی حجاب شدن قره العین را این گونه شرح داده است:

«به طوری که از بزرگان بهایی شنیده ام در بدشت قره العین حجاب را به این طریق برداشت که در روزی که نوبت نطق با او بود و برحسب معمول پشت پرده نشسته سخنرانی می کرد ، قیچی کوچکی به دست خدمت گزار خود داد و به وی دستور داد که وسط سخنرانی ، بند پرده را بچیند و پرده را بیندازد تا اصحاب باب او را ببینند و خود نیز در آن روز آرایشی تمام کرد و لباس نازک سفید پوشید . و چون قصد بی حجاب شدن داشت ، نطقش هم با عشق و جذبه توام بود و مورد  توجه  واقع شد ... عده ای شرمنده ، سر به زیر افکندند  و برخی برعکس دیده گشادند و دل به آن دلبر دادند!»

باید دانست که از همان لحظه بین اصحاب همهمه افتاد و برخی از دیانت بابی برگشتند و برخی مانند بهاء و قدوس درِ آغوش محبت  را گشودند و...

عجب در این است  که تمام این قضایا در بین بهاییان مسلم و بدیهی است  و حتی مورد استدلال می باشد ، یعنی در موردی که بخواهند از بی حجابی زنی دفاع کنند و یا زنی را به تبلیغ  و حشر با مردان بگمارند همه این قضایا را تصدیق نموده و محل استدلال قرار می دهند!!

اما به محض این که یک نفر غیر بهایی به اشاره یا کنایه کلمه ای از این سخنان را بگوید در مقام ردّ آن بر می آیند . اگر گوینده به کلی از بساط بهاییت به  دور است و از اخلاق و حقایق آنان بی خبر است ، می گویند این حرف ها را دشمنان ما می زنند و اگر اندکی با  روش آنان آشنایی دارد می گویند :

یوم ظهور ، یوم عروسی و هر امری در آن جایز است...!

در تحلیل نهایی بدشتیان همین قدر کافی است که " ملا حسین بشرویه ای " بزرگترین زعیم بابیان پس از علی محمد شیرازی ، چون از اوضاع بدشت آگاه شد، به تصریح صاحب کتاب تاریخ قدیم" نقطة الکاف" و فاضل مازندرانی در کتاب ظهور الحق چنین گفت: " اگر من در بدشت بودم ، اصحاب آنجا را با شمشیر ، کیفر می نمودم." یا به بیان صاحب(( تاریخ قدیم)) : " من بدشتی ها را حد می زنم." ( صفحه 155)

نکات مهمی که در تحلیل قضیه بدشت باید به آن اشاره نمود این است که

1-  در بدشت ، محمد علی بار فروشی و قرة العین همراه با میرزا حسینعلی نوری سه نقش را برای رسیدن به یک هدف مشترک ( که نسخ شریعت اسلام بود) بازی می کردند.

2- حکم حد را در مورد اشخاصی اجرا می کنند که یا مرتد شده باشند و یا زنا کرده باشند  لذا ملا حسین بشرویه ای از آنجا که متوجه شده بود این سه نفر (محمد علی بار فروشی و قرة العین همراه با میرزا حسینعلی نوری) مرتد شده بودند ، لذا حکم حد را برای آنان در نظر گرفته بود.

3- عبدالبهاء ، در کتاب مکاتیب ، جلد 2 - صفحه 255 ، بیان داشته که در بدشت ملا محمد علی بار فروشی ملقّب به قدّوس و طاهره و میرزا حسینعلی نوری ادّعای خدایی کرده اند :

کل الالوه من رشح امرى تالهت                    و کل الربوب من طفح حکمى تربت

که مضمون آن چنین است که میرزا حسینعلی نوری بیان داشته که از ترشح من خدا، همه خدا گشتند.

 4-قره العین در حالی که دارای همسر شرعی و قانونی بود چه گونه به خود اجازه می داد بدون رضایت شوهر در میان یک عده مرد غریبه چندین روز حشر و نشر داشته باشد؟

5- آخرین نکته ای که باید به آن اشاره نمود این است که طاهره با چه اجازه ای  ، نسخ شریعت اسلام را بیان نمود در حالیکه باب هنوز در زندان بود و اگر قرار بر این بود  که اسلام نسخ شود خود باب باید این حکم را اعلام می کرد. و او در آن موقع، دستوری در این ارتباط صادر نکرده بود.

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ( جمعه 87/9/15 :: ساعت 12:6 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

نقش بهاییت در کشف حجاب
نقش بهاییت در بی حجابی
پایان ترازدی بدشت
قسمت 4
قسمت سوم درام قرة العین
الگو کیست؟قسمت دوم
الگو کیست؟
درآمد

>> بازدید امروز: 4
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 79350
» درباره من

حجاب درآیینه بهاییت


» پیوندهای روزانه

حجاب در ادیان [137]
[آرشیو(1)]

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
حجاب اسلامی
طیّبات
حجاب زن
مرکز امور زنان ریاست جمهوری
گوهر ناب
ره یافتی به واقعیت جایگاه زن در بهاییت
شناخت بهاییت در محیط اینترنت

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب